Veľkonočné mrkvové muffiny

Veľkonočné sviatky patria každoročne k mojím obľúbeným, pretože od Vianoc ubehlo dosť času a je najvyšší čas na relax. Vždy si užijem pár dní oddychu a, čo je najlepšie, dobrého jedla! Nie stále to tak, ale bolo, pretože boli časy, kedy sme mali plný byt kupačov a ja som sa za deň musela prezliecť najmenej 10-krát. Možno mi bude niekto oponovať, no podľa mňa tento slovenský zvyk nedáva absolútne žiadny zmysel, iba čo dievčatá zbytočne prechladnú a chlapci si na tom ešte dobre privyrobia. No na naše dvere už v posledných rokoch, chvalabohu nikto neklope zrejme preto, že sme už so sestrou vyrástli (alebo nás jednoducho nemá prísť kto obliať). Každopádne sa nesťažujeme a bohate nám stačí budík v podobe vody od nášho ocina. A keďže sa už viac nemusím na Veľkú noc stresovať, plne si ju užívam už od začiatku veľkonočných prázdnin. Pre milovníka pečenia, ako som ja, je to skvelý dôvod opäť niečo dobré napiecť. Ja som sa rozhodla pre muffiny, pretože mamina v Lidli kúpila krásne marcipánové ozdoby, ktoré som chcela nejako vhodne využiť. Myslím si, že sa mi to podarilo, ale budem rada aj za váš názor, ktorý môžete vyjadriť dole v komentároch! U našej rodiny mali obrovský úspech, určite som ich teda nerobila poslednýkrát! :) 




Ingrediencie:

Muffiny:
- 80 g hladkej múky
- 120 g špaldovej múky
- 1 lyžička soli
- 1 lyžička sódy bikarbóny
- 1 lyžička prášku do pečiva
- 2 lyžičky mletej škorice
- 100 g najemno nasekaných vlašských orechov
- 3 vajíčka
- 200 g trstinového cukru
- 120 ml olivového oleja
- 200 g mrkvy

Krém:
- 300 g bielej čokolády
- 180 ml smotany na šľahanie
- 250 g krémového tvarohu 

Postup:

Všetky suché ingrediencie okrem cukru zmiešame v miske. V druhej väčšej miske vyšľaháme vajíčka s cukrom do svetlej a nadýchanej peny. Prilejeme olej a zašľaháme. Prisypeme suché ingrediencie a nastrúhanú mrkvu a zmiešame. Hotové cesto nalejeme do pripravených košíčkov na muffiny a pečieme približne 15 minút v rúre vyhriatej na 180°C. Kým sa muffiny pečú, pripravíme si krém. Čokoládu rozpustíme nad parou. Smotanu na šľahanie vyšľaháme do polotuha a potom prišľaháme tvaroh. Prilejeme vlažnú roztopenú čokoládu a zašľaháme. Krém necháme na polhodinu v chladničke, a keď je dostatočne stuhnutý, naplníme ním cukrárske vrecko s ozdobnou špičkou a zdobíme muffiny. Na záver ešte dozdobíme marcipánovou ozdobou. 





Comments