Vianočné pečenie #1 - vianočné cookies

Aaaaaa, je to tu! Moje najobľúbenejšie obdobie v roku! A preto som neskutočne šťastná, že môžem na blog konečne napísať prvý článok s vianočnou tematikou. Tentokrát som si pre vás pripravila recept, ktorý môžete napiecť svojim blízkym na Vianoce. Keďže každý rok doma pečieme perníky, linecké koláčiky a vanilkové rožteky a som si istá, že aj vy veľmi dobre poznáte toto tradičné vianočné pečivo, rozhodla som sa trochu zaexperimentovať a vyskúšať recept, ktorý som nikdy predtým nerobila. Keď som totiž na svojom obľúbenom Pintereste našla obrázok krásne vyzerajúcich sušienok, vedela som, že to je to, čo musím napiecť. Priznám sa však, že začiatočná eufória ma trochu opustila, keď som uvidela recept, ktorý bol samozrejme v angličtine a mnoho surovín som nepoznala, no aj tak som ho skúsila a dobre som urobila. Počas pečenia bol celý byt plný krásnej vône škorice a klinčekov a domov sa k nám tak dostala pravá vianočná atmosféra. A čo vy a vaše vianočné pečenie? Budem rada ak mi do komentárov napíšete aké koláče zvyknete piecť, poprípade čo ste už stihli tento rok upiecť

Vianočné cookies

Ingrediencie:

2 1⁄4 hrnčeka polohrubej múky
1 ČL prášku do pečiva
1/2 ČL soli
2 ČL mletého zázvoru
1 ČL mletej škorice
1/4 ČL mletých klinčekov
1/4 ČL mletého muškátového orechu
3/4 hrnčeka masla
1/2 hrnčeka + 3 PL kryštálového cukru
1/2 hrnčeka trstinového cukru
1 vajce
1/4 hrnčeka melasy (ja som použila javorový sirup)
2 ČL vanilkového extraktu
200 g bielej čokolády
červenú a zelenú farbu Dr.Oetker

Postup:

Zmiešajte dokopy múku, prášok  na pečene, soľ, zázvor, škoricu, klinčeky a muškátový orech. Ručným mixérom zmiešajte maslo, 1/2 hrnčeka kryštálového cukru a 1/2 hrnčeka trstinového cukru. Primiešajte maslo a vareškou primiešajte melasu a vanilkový extrakt. Na nízkych otáčkach primiešajte suché ingrediencie a miešajte dokým nebudete mať tuhú zmes. Potom ešte rukami dôsledne vytvarujte cesto. Zabaľte ho do potravinovej fólie a nechajte v chladničke hodinu oddýchnuť. Po hodine rozvaľkajte cesto a vykrajovačkou (pohárom) vyrežte kolieska (s priemerom približne 4 cm). Kolieska uložte na plech vystlaný papierom na pečenie a vložte do predhriatej rúry na 350° na 10 minút. Ako ozdobu, roztopte bielu čokolády a cookies do nej namáčajte do polovice. Keď čokoláda stuhne nakreslite drobné bobuľky farebnými ozdobovačmi (som si istá, že také slovo neexistuje). A hotovo! Už si len vychutnať chutné, voňavé, vianočné cookies a odrátávať dni do Vianoc :-) 






Comments